Black Friday: hét (online) shop evenement van het jaar dat draait om opgeblazen prijzen en torenhoge, vaak misleidende, kortingen. Kortingen tot soms wel 80%. Online deals die aanzetten tot impulsaankopen waarna je overblijft met ongebruikte of te retourneren producten. Het gevolg? Een enorme last op de bezorgdiensten en niet in de laatste plaats het milieu door al die extra uitstoot. Als merk dat probeert bij te dragen aan een duurzamere industrie begrijp je dat onze nekharen hiervan recht overeind gaan staan. Daarom dopen wij Black Friday om tot GREEN Friday. Een duurzaam alternatief zonder torenhoge kortingen en gericht op bewustwording bij jou als consument.

Wat is Green Friday?

Green Friday is het duurzame alternatief voor Black Friday. Waar op Black Friday vooral wordt aangezet tot zoveel mogelijk consumptie en dus aankopen die je helemaal niet nodig hebt, gaat Green Friday over bewustwording en het doen van minder, of helemaal geen, aankopen. Black Friday in 2022 zorgde voor een recordomzet van €300 miljoen. Online is dit een toename van 70% ten opzichte van een reguliere vrijdag. Je kunt je voorstellen wat voor impact dit heeft. Van de extra druk op de bezorgdiensten tot de, minder zichtbare, druk op het milieu. Op Green Friday staan we met elkaar stil bij deze grote mate van overconsumptie en creëren we bewustwording dat dit ook anders kan. Geen extreme kortingen, geen aankoop van nodeloze producten en iets terugdoen voor het milieu.

Wat is het verschil tussen Black Friday en Green Friday?

Het voornaamste verschil tussen Black Friday en Green Friday is de intentie en gedachte erachter. Veel consumenten shoppen bewust tijdens Black Friday naar de – voor hen – beste deals en hoogste kortingen. Een aantal consumenten maakt echter graag een meer bewuste en duurzame keuze en weet dat kortingen van bijvoorbeeld 80% gewoon niet kúnnen kloppen. Winkeliers en webshops zetten zich tijdens Green Friday bijvoorbeeld in voor duurzame acties en milieuvriendelijke activiteiten. Zo zijn er winkels die compleet hun deuren sluiten, met elkaar bomen gaan planten, boswandelingen maken of juist de duurzame producten enigszins afprijzen.

4 tips om geld te besparen tijdens Black Friday

Hieronder geven wij je drie tips om slim met je geld, en het milieu, om te gaan tijdens Black en Green Friday.

1. Koop alleen wat je écht nodig hebt

Het belangrijkste wat je kunt doen is jezelf afvragen: heb ik dit wel echt nodig? Heb ik wel écht die nieuwe TV, mobiel of blender nodig, of wil ik hem gewoon graag omdat hij dik in de korting is?

2. Stel je aankopen uit

Elk jaar valt Black Friday op de dag na het Amerikaanse Thanksgiving. Elk jaar weet je dus wanneer het er weer aan zit te komen. Het blijkt dan ook dan 50% van de Nederlanders bewust wacht met het uitstellen van aankopen tot de Black Friday deals. Wat ons betreft een logische keuze, iets waarvan je al weet dat je het nodig hebt, kun je net zo goed met een mooie korting op de kop tikken. Dit zijn dan veelal ook de producten die je niet vanuit een impuls koopt, maar omdat je ze gewoon nodig hebt.

3. Plan vooruit

Na de Black Friday periode periode begint de decembermaand, dé maand waarin de feestdagen en gezelligheid centraal staan. Black Friday wordt ook wel gezien als het begin van het seizoen voor kerstaankopen. Grote kans dat je ook hiervoor het een en ander online shopt, voor jezelf of voor een ander. Wacht met die Kerst- en Sinterklaas aankopen dan niet tot het laatste moment en vermijd de stress dat jouw pakketjes te laat worden bezorgd voor de feestdagen. Hou voorafgaand aan Green Friday ook alvast de producten in de gaten die je nodig hebt en graag met wat korting wil kopen. Want worden deze producten wel écht met korting aangeboden? Vaak zie je dat prijzen worden opgedreven in de maanden naar Black Friday toe om zo makkelijk extra (verkapte) korting te geven!

4. Koop duurzame producten

Doe zelf mee aan de Green Friday beweging en koop tijdens Black Friday alleen duurzame producten. Op deze manier kun je alsnog wat terugdoen voor het milieu en stimuleer je de overgang naar een wereld waarbij producten bestaan uit duurzame materialen en grondstoffen. Veel winkeliers doen mee aan Green Friday door alleen op hun duurzame producten een korting te geven.

Green Friday bij TALL TAILORS

Er zijn bedrijven die het tijdens Green Friday rigoureus aanpakken en hun deuren sluiten. Als klein kledingmerk waarin wij zo goed mogelijk onze naam proberen op te bouwen hebben wij die mogelijkheid helaas nog niet. Daarnaast willen wij het grootste kledingmerk in Europa worden voor lange met een collectie bestaande uit slechts producten gemaakt met duurzame materialen. Om die reden moeten we wel iets doen en daarom geven wij tijdens Green Friday een geringe korting van 20%. We kunnen de wetten van de markt niet negeren. Als we willen blijven groeien en nóg meer kleding van duurzame materialen willen maken zullen we nóg meer klanten moeten blijven trekken.

Een ideaal instapmoment voor jou als consument, omdat met de Decembermaand om de hoek, onze broeken ook zeer goed zijn te geven als cadeau!

JOUW VOORDELEN

AFFORDABLE LUXURY VOOR LANGE MANNEN

ALLEEN LENGTEMATEN

Timeless classics in lengtes 34, 36 en 38.

DUURZAME MATERIALEN

Door gebruik van super zacht organisch katoen.

ALTIJD DEZELFDE COLLECTIE

Het hele jaar door verzekerd van jouw favoriete broek.

€10 korting op je eerste aankoop bij aanmelden voor de nieuwsbrief.
X
Korting
20% korting op de laatste Organic Fit producten

Een aantal van onze oude The Organic Fit producten draagt nog de oude labels en kaartjes. Shop deze collectors items nu met een waanzinnige 20% korting. Shop ze hier voor het te laat is!

Onze gebruikelijke stack deal is niet van toepassing op items in de sale.

X

MAATHULP

Kies bij voorkeur je gebruikelijke maat van jouw dagelijkse jeans. Indien je er niet uitkomt kunt je deze maathulp gebruiken! Breedtemaat: De omtrek van je heupen over de rand van je boxer of waar je normaal gesproken je broekrand hebt zitten. Lengtemaat: Jouw binnenbeenlengte, vanaf je kruis tot aan de grond. Indien je twijfelt, neem contact met ons op!
Classic Sweatpants
Classic Sweatpants Binnenbeenlengte Taille Heup Bovenbeen Been opening
Let op! Dit zijn de werkelijke productmaten. Om jouw maat te kiezen maak je gebruik van onze maathulp bovenaan deze pagina. De broeken worden door mensen gemaakt waardoor kleine afwijkingen helaas kunnen voorkomen.

Timeless Chinos
Timeless Chinos Binnenbeenlengte Taille Heup Bovenbeen Been opening
Let op! Dit zijn de werkelijke productmaten. Om jouw maat te kiezen maak je gebruik van onze maathulp bovenaan deze pagina. De broeken worden door mensen gemaakt waardoor kleine afwijkingen helaas kunnen voorkomen.